ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

شیوه طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی!

در سال های اخیر توجه به دکوراسیون داخلی به یکی از فاکتور های بسیار مهم در رونق کسب و کارها تبدیل شده است. آرایشگاه ها یکی از مکان هایی هستند که با طراحی داخلی مناسب می توانند مشتری بیشتری جذب کنند. قطعا هیچ کسی دوست ندارد در یک فضای نامناسب با دیزانی نامطلوب کارهای زیبایی خود را انجام دهد. به همین دلیل آرایشگاه های بزرگ و معتبر در سراسر دنیا برای دکوراسیون داخلی سالن وقت و هزینه صرف می کنند. با توجه به همین موضوع ما هم تصمیم گرفتیم در این مقاله به نکات مهم در دکوراسیون داخلی سالن زیبایی  و آرایشگاه های زنانه بپردازیم. اگر شما هم می خواهید که کسب و کار خود را توسعه بدهید و مشتریان بیشتری را به سالن زیبایی خود هدایت کنید در ادامه با ما همراه باشید.

 

اصول کلی طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی چیست؟

طراحی داخلی آرایشگاه زنانه در صورتی که به صورت مناسب انجام شده باشد نه تنها روی جذب مشتری تاثیر بسیار زیادی دارد بلکه می تواند بهره وری کارکنان را نیز افزایش دهد. نکات مهمی که باید در دکوراسیون داخلی سالن زیبایی مد نظر قرار داد عبارتند از:

سبک سالن زیبایی

 

قبل از هر چیز باید سبک سالن زیبایی مشخص شود. برخی از افراد به اشتباه چند سبک متفاوت را در دکوراسیون سالن زیبایی پیاده سازی می کنند. بعد از مشخص کردن سبک سالن باید تمام عناصر هماهنگ با آن باشد. به عنوان مثال در صورتی که سبک معماری مدرن در آرایشگاه اجرا شد، نباید به سراغ مبلمانی با سبک کلاسیک رفت. انتخاب کاغذ دیواری ، کفپوش ، رنگ دیوارها و .. باید دارای هارمونی باشند تا بتوانند جلوه زیبای را به به وجود بیاورند.

رنگ سالن زیبایی

رنگ یکی از عناصر بسیار مهم در دکوراسیون داخلی است. در صورتی که رنگ مناسب برای سالن زیبایی انتخاب نشود می تواند تاثیر منفی روی مشتریان بگذارد. در صورتی که فضای آرایشگاه کوچک است بهتر است از رنگ های تیره استفاده نشود. زیرا رنگ های تیره فضا را بیش از اندازه کوچک نشان می دهند. البته می توان برای بخش هایی از ترکیب رنگ تیره با سایر رنگ ها در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه استفاده کرد. اما استفاده از رنگ تیره برای کل فضا توصیه نمی شود.

از طرف دیگر رنگ های روشن هم در صورتی که به صورت افراطی استفاده شوند، باعث خواهند شد فضایی بی روح ایجاد شود. بهترین گزینه انتخاب رنگ ، از طیف های سرد برای رنگ زمینه و استفاده از رنگ های شاد در بخش های دیگر دکوراسیون است.

نورپردازی سالن زیبایی

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه به آن توجه شود، نورپردازی است. با توجه به این که مشتری در سالن زیبایی باید بتواند چهره و موی خود را در آئینه به خوبی مشاهده کند باید نور کافی در سالن وجود داشته باشد. همچنین میزان روشنایی باید در همه جای سالن یکدست باشد، در غیر این صورت مشتری ممکن است در تشخیص جزئیات رنگ و مدل مو و چهره خود دچار اشتباه شود. البته در کنار روشنایی کلی محیط برای ایجاد اثرگذاری بیشتر طراحان داخلی استفاده از نورهای تاکیدی و موضعی را در سالن زیبایی توصیه می کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی | شرکت تهران دیزاین سنتر

چه مواردی در دکوراسیون سالن زیبایی مورد نیاز است؟

هرچند به اصول کلی طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی پرداختیم اما موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. برخی از آن ها عبارتند از:

  • کفپوش سالن زیبایی باید زیبا مرغوب باشد. کاشی یکی از کفپوش های قدیمی و رایج است که در سالن زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سالن زیبایی باید مجهز به سیستم تهویه مطبوع باشد. وجود دستگاه تهویه مطبوع از لحاظ بهداشتی در سالن زیبایی بسیار ضروری است.
  • با توجه به این که سالن زیبایی از مکان های پر رفت و آمد است، باید تمام وسایل و مبلمان از کیفیت مرغوب برخوردار باشند.
  • استفاده از پوستر ، نقاشی و عکس می تواند فضای سالن را جذاب تر کند.

چیدمان وسایل در سالن زیبایی باید چگونه باشد؟

چگونگی چیدمان وسایل در سالن زیبایی بسیار حائز اهمیت است. وسایل باید متناسب با فضای موجود انتخاب شوند و در جای مناسب قرار بگیرند. قبل از چیدمان وسایل ، باید نقشه مناسب برای دکوراسیون داخلی سالن زیبایی طراحی شود. نقشه یک دید کلی از فضا را در اختیار شما قرار خواهد داد.

پس از بررسی دقیق فضای موجود نوبت به انتخاب وسایل سالن زیبایی می رسد. در صورتی که فضای سالن خیلی بزرگ نیست نباید به سراغ وسایل و مبلمان با ابعاد بزرگ رفت. توجه به این نکته حائز اهمیت است که باید به اندازه کافی فضا داخل سالن زیبایی برای رفت و آمد مشتریان وجود داشته باشد. در صورتی که فضای سالن با مبمان و وسایل بزرگ و فشرده در کنار هم پر شود، احساس خوشایندی به مشتری منتقل نخواهد شد.

از آن جایی که وسایل سالن زیبایی بسیار متنوع هستند، بهتر است ابتدا لیستی از وسایل ضروری مانند صندلی شستشو ، میز کوتاهی مو ، میز های مانیکور و پدیکور و .. تهیه شود. سپس با در نظر گرفتن فضای سالن ، اقدام به خرید وسایل و چیدمان وسایل در سالن زیبایی بکنید. برخی از نکات مهمی که باید در چیدمان وسایل در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه به آن ها توجه کرد عبارتند از:

  • میزهای کار باید حداقل یک و نیم متر با یکدیگر فاصله داشته باشند.
  • هر آرایشگر باید جلوی میز خود به اندازه یک و نیم متر فضای خالی داشته باشد.
  • در بخش های مختلف سالن از تعداد زیادی آئینه استفاده شود.
  • میز پذیرش بهتر است که در بخش ورودی سالن زیبایی باشد.
  • دراورهای کشویی با توجه به انعطاف بالا گزینه مناسب برای استفاده در آرایشگاه هستند.

نمونه هایی از بهترین طرح های سالن زیبایی

برای طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی موفق نمونه های ایرانی و خارجی بسیار زیادی وجود دارد. در ادامه ما تنها به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

نمونه شماره یک

بکارگیری هوشمندانه رنگ ها به این سالن نه تنها فضایی مدرن داده است بلکه احساس آرامش را به مشتری منتقل می کند. چیدمان وسایل به گونه ای است که مشتریان و کارکنان به راحتی می توانند در فضای سالن حرکت کنند.

بکارگیری هوشمندانه رنگ در سالن زیبایی| شرکت تهران دیزاین سنتر

نمونه شماره دو

در این سالن دیوارها به عنوان مکانی برای ایجاد تفاوت و نشان دادن خلاقیت به کار رفته اند. استفاده از سنگ ها در حالت طبیعی در دیوار باعث به وجود آمدن یک فضای جذاب شده است. از طرف دیگر ترکیب سنگ با کفوش سرامیکی جلوه خوشایندی را به وجود آورده است.

خلاقیت در دکوراسیون داخلی سالن زیبایی | شرکت تهران دیزاین سنتر

نمونه شماره سه

قرار گرفتن یک اتومان در نقطه کانونی سالن باعث شده است تا سالن به دو بخش تقسیم شود. استفاده از رنگ های تیره در کنار رنگ روشن سقف و مبلمان توانسته است یک محیط گرم و امن را برای مشتریان ایجاد کند.

طراحی سالن زیبایی | شرکت تهران دیزاین سنتر

 

 

منبع:تهران دیزاین سنتر

درباره نویسنده