ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

سبـک دکوراسیـون اسپانیایی

سبک اسپانیایی در هسته خود، همزمان زمینی، خودمانی و با شکوه است. خاکی ترین مواد طبیعی با رنگ های غنی و گرم همراه می شوند؛ تا فضایی اصیل و دنج در بزرگترین خانه ها ایجاد کنند. سبک اسپانیایی رابطه بین دنیای طبیعی و جهان انسان و ادغام زیبایی هر دو تأکید دارد. آراستن سقف های سفالی سرزنده با طاقی های گچی، طاقی سقف با تیرک های تیره روستایی تنظیم می شوند. همچنین سرمای بیرون به سبب صمیمی بودن این سبک، گرم می شود.
دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی احساسات تاریخی و بدون محدودیت زمانی را کامل می کند! اما سبک اسپانیایی امروزه بسیار پرطرفدار است. در اینجا برخی از ایده هایی که می توانید در مورد دکوراسیون داخلی برای ایجاد این سبک در فضای خانه، استفاده کنید را آورده ایم.
 
 
دیوارهای گچی سفید
از لحاظ تاریخی، راهی برای خنک نگه داشتن دکوراسیون داخلی خانه بود. اما در حال حاضر ظاهر دیوارهای گچی سفید در سبک اسپانیایی به همان اندازه ملاحظات کاربردی بودن، برای معماری داخلی مهم است. در سادگی یک دیوار گچی سفید قوسی، جذابیت مسلمی وجود دارد که هرچیز معتبر یا مدرنی که در فضاهای دیگر می تواند وجود داشته باشد، مهم نیست.
 
جذابیت تراکوتا (قرمز مایل به قهوه ای)
چه کاشی های سقفی رسی، چه کاشی های کفی اسپانیایی، چه گلدان ها و یا سایر تاکیدات بزرگ و کوچک، تراکوتا یک افزودنی دکوراتیو فوری برای سبک اسپانیایی است. رنگ طبیعی گرم آن، یادآور خاک رس قرمز است. با وجود سطح سخت آن، تراکوتا نواقص رنگی را کامل و کمبودهای خودمانی بودن و راحتی را تمام می کند.
 
نکته: تراکوتا (TerraCotta) رنگی از خانواده قرمز و مایل به قهوه ای است. رنگی نزدیک به آجری که از رنگ سفال هایی که در کوره پخته می شوند، بدست می آید. نماد لشکر تراکوتا یا لشکر سفالی چین در میراث جهانی یونسکو، از همین رنگ گرفته شده است.
 
 
 
تاکیدات فلزی شکل دار
چه المان های بزرگ مانند لوسترها و نرده ها، وچه نمادهای دیواری پیچیده، باید از ترکیب فرفورژه برای خانه سبک اسپانیایی استفاده کنید. تمرکز دکراتیو تعادلی دقیق بین اساس و ظرافت ایجاد می کند. حداقل می توانید دیوارکوب ها یا شمعدان های آهنی شکل دار، در مقیاس های کوچکتر، برای اضافه کردن به فضای خود در نظر بگیرید.
 
دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیاییاحساسات تاریخی و بدون محدودیت زمانی را کامل می کند! اما سبک اسپانیایی امروزه بسیار پرطرفدار است. در اینجا برخی از ایده هایی که می توانید در مورد دکوراسیون داخلی برای ایجاد این سبک در فضای خانه، استفاده کنید را آورده ایم.
 
کف چوب چنگلی (به خصوص کاج های آنتیک زیبا با زنگار چند ساله)، کاشی های اسپانیایی و فرش بافته شده با پشم، تنها تعدادی از گزینه های طراحی طبیعی برای طراحی داخلی اسپانیایی است. تیرهای چوبی موجود در سقف نیز یک نماد در خانه های اسپانیایی است. این ظاهر را می توان با استفاده از دیوارهای پلاستر سفید (برای رسیدن به یک نمای گچ مانند) و بسیاری از تاکیدات در چوب تیره برگرداند. دیوارهای سفید، کنتراست طراوت و زیبایی را در برابر کارهای چوبی که در فضای اسپانیایی انجام می دهید، میسر می کند.
از آنجایی که ابتکار آنها بر اساس منابع زمینی بود، خانه ها در یک سبک اسپانیایی از این سنت به عنوان مزیت زیبایی شناختی خود استفاده می کردند. بسیاری از رنگ های زمینی مکمل احساس طبیعی و روستایی خانه های اسپانیایی است. بعضی از رنگ های سنتی، شامل دیوارهای به رنگ سفید (و یا شن های صحرایی)، سقف با نور تیره و کاشی های زمینی قرمز یا قهوه ای است. البته، برخی از فستیوال های پراکنده رنگ های اصلی روشن، کمک می کند تا نگاه اسپانیایی را کامل کند.
 
فاطمه نصرتی

درباره نویسنده