ج٫ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۴۰۳

رفع مشکل اراضی تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین شهر اصفهان در دست پیگیری است

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر تداوم پیگیری‌ تا رسیدن به نتیجه نهایی و رفع مشکل کاربری اراضی تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین شهر گفت: این ارگان اهتمام جدی برای رفع مشکل این تعاونی دارد و پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

اراضی ۴۲ هکتاری “میلاد” حدود ۱۵ سال پیش توسط شرکت تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین‌شهر و میمه خریداری شد اما واگذاری آن به حدود ۸۰۰ عضو این تعاونی به دلایل قانونی میسر نشد و در سال های گذشته این موضوع بلاتکلیف مانده بود.
این بلاتکلیفی مشکلاتی را برای اعضای تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین‌شهر و میمه ایجاد کرده بود اما این مسئله توسط مسوولان استان اصفهان در دولت سیزدهم بطور جدی مورد پیگیری قرار گرفت و سرانجام اراضی میلاد تعیین تکلیف و تغییر کاربری آن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب شد.
محمد بنائیان معاون اداره کل شهرسازی و معماری اصفهان روز چهارشنبه دراین پیوند با اشاره به گذشت ۲ ماه از تصویب طرح تغییر کاربری اراضی ۴۲ هکتاری تعاونی مسکن کارکنان دولت شهرستان شاهین شهر و میمه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: وزارت راه و شهرسازی اصلاح در برخی مکاتبات و ارائه مستندات بیشتری را در این زمینه خواستار شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس پیگیری های لازم برای دستیابی به نتیجه کامل رفع‌مشکل این اراضی در دستور کار اداره کل راه وشهرسازی اصفهان قرار گرفته است.
همچنین مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین شهر و میمه نیز گفت: در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان که در ۲۵ اسفند سال گذشته برگزار شد، با همت مدیران استان در دولت سیزدهم، قفل ۱۵ ساله تغییر کاربری اراضی این تعاونی که حدود ۸۰۰ عضو دارد، با رای موافق اکثریت اعضای این شورا گشوده شد.
اکبر هادیان افزود: مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان در خصوص تغییر کاربری اراضی تعاونی مسکن کارکنان دولت(میلاد) شاهین شهر و میمه، مطابق با مقررات و قوانین مربوطه برای تایید نهایی به وزارت راه و شهرسازی ارجاع شده است.
وی ادامه داد: یکسال قبل از تصویب نهایی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تمامی مجوزهای لازم برای تغییر کاربری این اراضی به نمایشگاهی، تجاری و خدماتی از سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه دریافت شده بود.
هادیان در خصوص شرط موافقت وزارت راه و شهرسازی با مصوبه تغییر کاربری گفت: در ابتدا، کاربری گردشگری عمومی برای این اراضی پیشنهاد شد که پس از ارائه مستندات مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست استان با کاربری گردشگری عمومی، وزارت راه و شهرسازی بار دیگر ارائه مستنداتی در خصوص عدم مغایرت کاربری نمایشگاهی، تجاری و خدماتی با توجه به طرح‌های پیرامونی در شاهین شهر را خواستار شده است.
مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان دولت شهرستان شاهین شهر و میمه با قدردانی از اقداماتی که تا کنون از سوی مسئولان استان برای رفع مشکل این تعاون صورت گرفته است، تصریح کرد: پیگیری‌های اداره کل راه و شهرسازی اصفهان این اطمینان را به اعضای تعاونی داد که تغییر کاربری مصوب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بزودی مورد موافقت نهایی وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.
در آخرین روزهای سال گذشته معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان خبر تعیین تکلیف اراضی تعاونی مسکن کارکنان دولت شهرستان شاهین شهر و میمه (میلاد) را پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی اطلاع رسانی کرد.
مهران زینلیان گفت با تصویب تغییر کاربری این اراضی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان در دولت سیزدهم، گره این مشکل پس از سال‌ها گشوده شد.
مرکز شهرستان شاهین‌شهر و میمه در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد؛ این شهرستان یکی از کانون های مهم جمعیتی استان است که بخشی از سرریز جمعیت مرکز استان را در خود جای داده و از مهاجرپذیرترین شهرستان های استان محسوب می شود.
این شهرستان حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر شاهین‌شهر است.
 
ایرنا

درباره نویسنده