د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

رانش در تپه قلعه‌ فلک‌الافلاک را باید متوقف کنیم

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به رانش در ضلع غربی و جنوب غربی تپه قلعه فلک‌الافلاک درسیل فروردین سال ۹۸، گفت: امیدواریم با اقدامات عمرانی ، مهندسی و معماری بتوانیم بستر قلعه فلک‌الافلاک را برای سال‌های مقاوم سازی کنیم.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، محمدحسن نامی پنجشنبه ۲۳ فروردین ماه در حاشیه بازدید از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد با اشاره به اینکه باعث افتخار است که در این منطقه جغرافیایی هیچ دشمنی نتوانسته به کشور نفوذ کند اظهارکرد: حضور در قلعه فلک‌الافلاک باعث می‌شود جوانان نسبت به گذشته پر افتخار ایران به لحاظ روحی و تصمیم‌سازی به سمت مشخصی هدایت شوند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حضور سالانه چند صد هزار گردشگر در قلعه فلک‌الافلاک نشان دهنده اهمیت این بنای تاریخی است.

او به رانش تپه در ضلع غربی و جنوب غربی تپه قلعه فلک‌الافلاک در سیل فروردین سال ۹۸، گفت: با توجه به اینکه سال ۹۸ به دلیل بارندگی و رانشی که در این بخش از مجموعه ارزشمند اتفاق افتاد اقداماتی در این خصوص در حال بررسی و مطالعه است.

نامی اظهار امیدواری کرد تا با اقدامات عمرانی مهندسی و معماری بتوانیم رانش را در تپه و بستر قلعه فلک‌الافلاک برای سال‌های آینده متوقف کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه قرار است سازمان یونسکو قلعه فلک‌الافلاک را جزو آثار میراث جهانی قلمداد کند تاکید کرد: با توجه به بازدید کارشناسان یونسکو در آینده نزدیک باید اقدامات معماری و مهندسی در قلعه در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

میراث آریا

درباره نویسنده