ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

امروزه معماران مطرح در دنیا از دکوراسیون‌های مدرن و متفاوتی متناسب با فرهنگ هر خانه برای طراحی حمام و سرویس بهداشتی زیبا، خاص و کارآمد استفاده می کنند. همچنین آن‌ها در این دکوراسیون‌ها از سبک‌های مختلف معماری بهره برده و تفاوت‌های فرهنگی و سلیقه‌ای کشورهای مختلف را باهم ترکیب کرده و طراحی‌های ویژه و بی‌نظیری به وجود آورده‌اند.

دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی سفید رنگ

در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی انتخاب کاشی و سرامیک برای دیوار و کف، وان و دوش مناسب، شیرآلات بادوام و درنهایت لوازم و وسایل دکوری بسیار پراهمیت و موردتوجه است. همچنین محل قرارگیری و متراژ حمام و سرویس بهداشتی در دکوراسیون خانه بسیار تأثیرگذار است.

 

مثلاً اگر حمام یا دستشویی بزرگ و دارای متراژ نسبتاً بالایی باشد، می‌توان موارد ویژه‌ای ازجمله سونا و جکوزی، وان هایی با طراحی‌های خاص، روشویی‌هایی برای خانم و آقا و محل‌های خاصی برای دوش به‌صورت اتاقک‌های زیبای شیشه‌ای و پلاستیکی به حمام اضافه کرده و به زیبایی آن افزود.

در سال‌های اخیر در معماری‌های جدید خانه‌ها، معمولاً در نزدیکی اتاق‌خواب اصلی یا داخل آن یک حمام یا سرویس بهداشتی قرار داده می ‌شود. با استفاده از این طراحی دسترسی و استفاده از حمام و سرویس بهداشتی برای ساکنین خانه بسیار راحت‌تر می گردد.

در انتخاب متریال و مواد مورداستفاده در حمام و دستشویی نیز باید بسیار دقت کرد، زیرا این محل پتانسیل به وجود آمدن جرم و کثیفی‌های بسیار زیادی را دارد. شما می توانید برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلاتی از کاشی‌ها و سرامیک‌های ساده و بدون فرورفتگی و برجستگی استفاده نمایید. همچنین می توانید برای اتاقک‌های شیشه‌ای دوش، از شیشه‌های جدیدی که لکه آب بر روی آن‌ها نمی ماند بهره ببرید.

در ساخت و معماری حمام و دستشویی به تهویه آن نیز باید توجه زیادی کرد، زیرا خارج نشدن رطوبت از حمام خود باعث به وجود آمدن قارچ‌ها و باکتری‌ها در محیط آن می شود. برای از بین بردن این مسئله باید تهویه مناسبی برای حمام‌ها تعبیه کرد یا به تعداد کافی پنجره در طراحی آن در نظر گرفت. طراحی صحیح خروجی‌های آب‌ها و شیب‌های کف حمام نیز به خارج شدن هر چه سریع‌تر رطوبت از محیط کمک می کند.

به‌کارگیری وان در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی می تواند بسیار کاربردهای زیادی برای افراد یک خانه داشته و در سلامت جسمی و روحی آن‌ها تأثیرگذار باشد.

به‌خصوص در حمام‌های بزرگ استفاده از وان به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ اما در حمام‌های کوچک نیز می توان از وان های موقت بادی استفاده کرد. در به‌کارگیری وان حمام باید حتماً به عایق بودن کف آن توجه زیادی داشته باشید.

امروزه وان ها دارای طراحی‌های بسیار خاص و مدرن هستند. اگر در طول روز دارای مشغله‌های فکری و کاری زیادی هستید به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً از وان مناسبی در حمام خود بهره ببرید. استفاده از وان به همراه نور شمع، رایحه‌های خوش‌بو و موزیک آرام‌بخش باعث می شود که در کمترین زمان ممکن خستگی روزانه‌ی شما از بین رفته و سرحال و شاداب شوید.

در ادامه چند طراحی زیبای حمام و سرویس بهداشتی را باهم میبینیم.

 

 

 

 

درباره نویسنده