ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خانه دیواری شماره ۲ ؛ قبلا معماری خانه ها چقدر دلچسب تر و خلاقانه تر بود!

خانه دیواری شماره ۲ که نماد معماری پست مدرن دهه ‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به شمار می رود، دارای ترکیبی چشمگیر از اشکال، رنگها و جزئیات منحصر به ‌فرد است.

 دیوید آلتراث در جدیدترین پروژه عکاسی خود، نقطه عطفی نمادین معروف به خانه دیواری شماره ۲ در خرونینگن، هلند را به تصویر می کشد که توسط معمار جان کوئنتین هیدوک طراحی شده است. این سازه که نماد معماری پست مدرن دهه ‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به شمار می رود، دارای ترکیبی چشمگیر از اشکال، رنگها و جزئیات منحصر به ‌فرد است.

پست مدرنیسم پر جنب و جوش: لنز دیوید آلتراث روی خانه دیواری شماره 2 در هلند متمرکز می شود!

حجم‌ های ارگانیک پر جنب و جوش از طریق یک پل هندسی با دیوار بتنی ۱۴ متری که بین آنها بالا می‌ رود، به یکدیگر متصل می‌ شوند. در نتیجه، شاهد یک اقامتگاه خصوصی پرشور هستیم که در برابر چشم انداز سرسبز و آرام هلندی قرار گرفته است.

جان هیدوک در ابتدا خانه دیواری شماره ۲ را در سال ۱۹۷۳ به عنوان یک استراحتگاه آخر هفته برای معمار منظر A.E. Bye طراحی کرد. با این حال، تا سال ۲۰۰۱ طول کشید تا این سازه به عنوان بخشی از جشنواره معماری ماه آبی در خرونینگن ساخته شد.

دیوید آلتراث در مجموعه عکاسی خود ویژگی های اصلی این اقامتگاه، از جمله دیوار قابل توجه به ارتفاع ۱۴ متر و طول ۱۸.۵ متر و اتاق های ارگانیک معلق در اطراف آن را به تصویر می کشد. در طرف دیگر دیوار، بخش ورودی، یک پل داخلی و یک دفتر قرار دارد. نمای رنگارنگ و چند وجهی این مجموعه به اشکال متنوع پنجره آراسته شده است که غنا و شادابی طرح را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می دهند.

پست مدرنیسم پر جنب و جوش: لنز دیوید آلتراث روی خانه دیواری شماره 2 در هلند متمرکز می شود!

پست مدرنیسم پر جنب و جوش: لنز دیوید آلتراث روی خانه دیواری شماره 2 در هلند متمرکز می شود!

پست مدرنیسم پر جنب و جوش: لنز دیوید آلتراث روی خانه دیواری شماره 2 در هلند متمرکز می شود!

پست مدرنیسم پر جنب و جوش: لنز دیوید آلتراث روی خانه دیواری شماره 2 در هلند متمرکز می شود!

پست مدرنیسم پر جنب و جوش: لنز دیوید آلتراث روی خانه دیواری شماره 2 در هلند متمرکز می شود!

پست مدرنیسم پر جنب و جوش: لنز دیوید آلتراث روی خانه دیواری شماره 2 در هلند متمرکز می شود!

درباره نویسنده