پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

حدود ۴۰ مسجد دیگر در بوستان ها ساخته شده

احمد صادقی، عضو شورای شهر، درباره جلسه مدیریت شهری با تعدادی از شهرسازان در رابطه با ساخت مساجد گفت: ساخت مسجد را به یک مشاور می‌دهند که استاد معماری و شهرسازی است، اگر این نشست را هم الان نگذاشته باشند، قبلاً چنین جلساتی حتماً برگزار شده است. از لحاظ معماری و سازه وقتی تصمیم به ساخت یک بنا گرفته می‌شود، جلساتی با شهرسازان برگزار می‌شود. یک شورای مساجدی وجود دارد که متخصصین معماری و شهرسازی در آن حضور دارند و اگر هم جلسه‌ای با آن‌ها گذاشته شده باشد یک روال طبیعی است.

ساخت مساجد در بوستان‌ها باعث ایجاد اختلاف میان مدیریت شهری و بخشی از شهروندان شده است. شورای شهر و شهرداری مدعی‌اند که این طرح از گذشته وجود داشته و اتفاقی است که باید در بوستان‌های شهر تهران رخ دهد، اما شهروندان مدعی‌اند که توجیه منطقی و قانع‌کننده‌ای برای عموم در این طرح وجود ندارد.

احمد صادقی، عضو شورای شهر، درباره جلسه مدیریت شهری با تعدادی از شهرسازان در رابطه با ساخت مساجد به «انتخاب» گفت: ساخت مسجد را به یک مشاور می‌دهند که استاد معماری و شهرسازی است، اگر این نشست را هم الان نگذاشته باشند، قبلاً چنین جلساتی حتماً برگزار شده است. از لحاظ معماری و سازه وقتی تصمیم به ساخت یک بنا گرفته می‌شود، جلساتی با شهرسازان برگزار می‌شود. یک شورای مساجدی وجود دارد که متخصصین معماری و شهرسازی در آن حضور دارند و اگر هم جلسه‌ای با آن‌ها گذاشته شده باشد یک روال طبیعی است.

وی درباره جلسه روز گذشته شورای شهر درباره مساجد بیان کرد: دیروز در شورا بحث شد و آقای آقامیری گزارشی دارند و آقای چمران فرمودند ساخت ۴۰۰ مسجد جز مصوبات است و از سال ۸۲ این مصوبه مطرح شده است. ساخت مسجد اصلاً متعلق به الان نیست و حدود ۴۰ مسجد در بوستان‌ها ساخته شده است. آقای آقامیری هم روال مصوبه را مطرح کردند که چگونه این بنا‌ها ساخته می‌شود. آقای نادعلی هم که در آن کمیته ساخت توسعه مساجد هستند توضیح دادند که درخت کهنسالی قطع نمی‌شود و قبلاً در طرح قبلی سه درخت کهنسال قرار داشته که این سه درخت هم با توجه به بازدید‌های میدانی از طرح خارج شده است. برای ساخت این مسجد هیچ درختی جا به جا و قطع نخواهد شد.

صادقی درباره آینده طرح توسعه مساجد گفت: اگر به دستورکار کارگروه توسعه مساجد نگاه کنید، پرونده‌های آینده در آن جا وجود دارد که چه مساجدی در دست ساخت است. فعلا دو عضو شورا، آقای نادعلی و آقا میری در آن کمیته حضور دارند و در جریان جزئیات توسعه مساجد در بوستان‌ها هستند.

انتخاب

درباره نویسنده