چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

حاشیه های افشای هویت معمار برج قاهره

یک حساب کاربری وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر با منسوب کردن معماری و طراحی برج مشهور قاهره به یک معمار یهودی بدون در نظر گرفتن اصالت مصری آن موجب جنجال و انتقادات گسترده شده است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، حساب کاربری رسمی “اسرائیل به زبان عربی” وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر دو عکس از برج قاهره و یک یهودی با عنوان “برج قاهره با طراحی و معماری یهودی”  منتشر کرد.

در این توئیت آمده است: هیچ شهروند مصری یا توریستی نیست که برج قاهره را که یکی از جاذبه‌های توریستی پایتخت مصر است نشناسد اما همگی نمی‌دانند که طراح این برج نعوم شبیب است.

این توئیت موجب خشم مصری‌ها و انتقادات گسترده از رژیم صهیونیستی شده است.

خالد صلاح، سردبیر روزنامه الیوم السابع در واکنش به این توئیت نوشت: پس باید از جمال عبدالناصر، رئیس‌جمهور فقید مصر تشکر کنیم که هیچ تمایزی بین افراد براساس دینشان قائل نشده و نگفته این مسلمان و این یهودی است.

وی افزود: او یک مهندس مصری است که در دانشگاه قاهره درس خوانده و در معرض تبعیض قرار نگرفته است اما تبعیض را صهیونیست‌ها به خاورمیانه آوردند.

یک کاربر دیگر نوشت: صرف‌نظر از دین و مذهبش او یک مصری است چرا بر تبعیض نژادی اصرار می‌کنید درحالی که دم از صلح می‌زنید؟

یک کاربر دیگر در توئیتی نوشت: وقتی می‌گویند مصری است یعنی اسرائیلی نیست و هر یهودی اسرائیلی نیست.

حساب کاربری با عنوان “محمد ابوشنب” نوشت: می‌خواهید برای خودتان تاریخ بسازید. ای اشغالگر صهیونیستی قدمت برج قاهره بیشتر از دولتی است که ادعایش را دارید. شما غاصب و اشغالگر هستید.

براساس گزارش رسانه‌های مصری برج قاهره یکی از چشم‌اندازهای گردشگری در پایتخت مصر است که بین سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۱ ساخته شد و سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ از سوی یک شرکت دولتی بازسازی شد.

منبع: ایسنا

درباره نویسنده