چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

جلوه ساده معماری مسجد جامع «کاتانیا» در میان معماری های باروک ایتالیا

از جمله مساجد مهم در «کاتانیا» ایتالیا که مسلمانان از آن برای عبادت های دسته جمعی خود استفاده می کنند می توان به مسجد جامع «الرحمه » اشاره کرد.

کاتانیا شهری زیبا با معماری چشمگیر و محیطی زیبا است و عمده معماری های این شهر را معماری باروک تشکیل می دهد.

اما در میان ساختمان هایی که معماری باروک با تزئینات نمایشی زیاد و عجیب در آنها به چشم می خورد مسجد جامع کاتانیا بسیار ساده ساخته شده است و همین سادگی این مسجد را در میان ساختمان های دیگر منحصر به فرد کرده است.

مسجد الرحمه دارای ساختاری بسیار ساده در داخل و خارج است و همین سادگی موجب شده است تا مشخصه ای خاص خود در میان ساختمان های دیگر در کاتانیا داشته باشد.

اما این مسجد در عین سادگی محلی برای دورهم جمع شدن افراد به منظور گفتگوها و فعالیت های مذهبی و فرهنگی است.

مسجد جامع الرحمه اعلام کرده است که هر روز پذیرای غیرمسلمانانی است که علاقه دارند مطالبی را در مورد اسلام و مسلمانان یاد بگیرند و با فرهنگ اسلامی بیشتر آشنا شوند.

کاتانیا یکی از شهرهای ناحیه سیسیل در کشور ایتالیا است که در حدود ۷۵۲ هزار و ۸۹۵ نفر جمعیت دارد و دومین شهر بزرگ ناحیه سیسیل به حساب می‌آید.

به همین خاطر تعداد زیادی از غیرمسلمانان این امکان را دارند تا با مسجد جامع کاتانیا که محل تعامل فرهنگی میان شهروندان از قشرهای مختلف نیز هست آشنا شوند.

جزئیات دقیقی از مساحت این مسجد یا تعداد نمازگزارانی که می تواند در خود جای دهد وجود ندارد اما مسجد الرحمه یک مسجد دو طبقه است که در یکی از محله های قدیمی کاتانیا واقع شده است.

منبع:شبستان

درباره نویسنده