چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

جشنواره رنگ‌ها در باغ شاهزاده ماهان

شازده ماهان، باغی بی‌نظیر با همه استاندارهای معماری ایرانی مثل یاقوتی در برهوت کویر است، همینقدر زیبا و همین اندازه چشم‌نواز! این شکوه خیره‌کننده زمانی به اوج می‌رسد که دست سخاوت طبیعت جشنواره‌ای از رنگ‌ها را به نمایش بگذرد.

خبرگزاری فارس کرمان، این روزها اینجا، جشنواره‌ای از رنگ‌ها برپاست، باغ شازده ماهان را می‌گویم، شکوه تاریخ و هنر و بهشتِ خاص پسندان طبیعت‌گرد!

باغی بی‌نظیر با همه استاندارهای معماری ایرانی مثل یاقوتی در برهوت کویر است، همینقدر زیبا و همین اندازه چشم‌نواز!

خشت به خشت این هیبت و حشمت در دوران قاجاریه روی هم رفت تا حالا میهمانی کم‌نظیری از شکوه و صلابت را برپا کند و میزبان خیل عظیمی از گردشگران باشد.

معماری و کاشی‌کاری‌های تاریخی و دیدنی این باغ یک طرف و درختان تنومند و سر به فلک کشیده آن، همراه با حوض‌ها و نهرهای جاری شده از وسط آن، یک طرف دیگرِ ظرافت و زیبایی این باغ هستند.

باغی که بزرگترین و زیباترین باغ ایرانی است و در فهرست میراث جهانی نیز ثبت شده، این روزها لباس رنگارنگی بر تن کرده و یکپارچه فرشی از رنگ‌های زرد و نارنجی، قرمز و قهوه‌ای و حتی سبز و صورتی شده است.

شکوهی که بساط آن، تا چندی دیگر جمع می‌شود و جای خود را به سپیدی و زلالی می‌دهد، اگر قصد سفر به کرمان را دارید، دیدن این باغ زیبا را در پاییز از دست ندهید.

فارس

درباره نویسنده