د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

جدیدترین ایده‌های نورپردازی با چراغ خطی

نورپردازی خطی معمولاً به شکل نواری از چراغ‌های LED است. همان‌طور که از نام آن پیداست، یک خط نور است که به شما این امکان را می دهد که خانه یا محل کار خود را با خطوط نور پیوسته روشن کنید.

استفاده از چراغ خطی یا لاین نوری نوعی انعطاف پذیری نامحدود در نورپردازی فضا ایجاد می کند و قابل استفاده در تمام فضاهای داخل خانه، فروشگاه ها، هتل ها، گالری ها و فضاهای فروشگاهی و تجاری است. چراغ خطی به عنوان یک ابزار قدرتمند برای برجسته کردن خصوصیات معماری یک فضا از طریق امتداد یا شکستن خطوط درون فضا عمل می کند. همچنین با ایجاد زوایای متضاد در محیط، یک تعامل بصری پویا ایجاد می کند و باعث ارتقای زیبایی شناختی فضا می شود.

در ادامه به بیان ویژگی ها و جدیدترین ایده های نورپردازی با چراغ خطی خواهیم پرداخت.

نورپردازی خطی را با چراغ های اسپات ترکیب کنید

با ترکیب وسایل روشنایی خطی با ماژول های نور نقطه ای، می توانید جلوه ها و حالت‌های نوری متنوعی ایجاد کنید. چراغ های نور نقطه ای یا اسپات برای برجسته کردن اشیاء یا مناطق، در کنار چراغ های خطی برای تامین نور اصلی و عمومی فضا، یک ایده بسیار خلاقانه و معمارانه به شمار می آید و در فروشگاه ها و گالری ها کاربرد فراوان دارد.

از نورپردازی گوشه ای، بین دیوار و سقف استفاده کنید

نورپردازی گوشه ای روشی جذاب برای روشن کردن و دگرگونی به شمار می آید. با قرار دادن لاین های نوری در گوشه‌ها، می‌توانید جلوه‌های نورپردازی منحصربه‌فرد و پویا ایجاد کنید، ویژگی‌های معماری را برجسته کنید یا به یک اتاق عمق و بعد ببخشید. نورپردازی گوشه ای جذابیت بصری طراحی داخلی شما را افزایش می دهد.

از ایده های نورپردازی خطی در راه پله استفاده کنید

برای ایجاد یک جلوه دراماتیک در راه پله می توانید چراغ های خطی توکار را در دو طرف دیواره راه پله نصب کنید. اگر به دنبال نور بیشتری هستید بدون اینکه منبع نور آشکار باشد، چراغ های خطی را مستقیماً زیر هر آج پله قرار دهید. این نورپردازی غیرمستقیم در زیر آج ها سایه های شگفت انگیزی را در زیر پله ایجاد می کند و مسیری باشکوه بین طبقات ایجاد می کند.

اگر در راه پله از نرده‌ استفاده شده باشد، می‌توانید لاین های نوری را زیر ریل نرده نصب کنید تا نور بتواند کل راه پله را روشن کند و درخشندگی دلپذیری به نرده‌ها بدهد.

مناطق قفسه بندی را با نورهای خطی روشن کنید

استفاده خلاقانه از نورهای خطی در اطراف قفسه های کتاب و دیگر قفسه ها، حس عمق و جذابیت را به فضای شما می بخشد. به عنوان مثال، نوارهای نور پنهان در قفسه های کتاب می توانند زیبایی و جذابیت منحصربه فردی ایجاد کنند.

از لاین های نوری در لوور ها استفاده کنید

یک ایده معمارانه و خلاقانه در نورپردازی، استفاده از لاین های نوری در لوورها است. لوورها به فضا بعد می بخشند و یک زیبایی بصری مدرن ایجاد میکنند و این ویژگی می تواند با نورپردازی برجسته تر شود.

از ترکیبات نور خطی خلاقانه استفاده کنید

روشنایی خطی با انعطاف پذیری نامحدود، گزینه ها و پیکربندی های متعددی برای نصب ارائه می دهد. با گزینه‌هایی مانند زوایای ۹۰ درجه، نصب های آویز و توکار، می‌توانید پیکربندی‌های خلاقانه را کشف کنید و با فضاها و چیدمان‌های مختلف سازگار کنید. این شما را قادر می سازد تا به طرح های نورپردازی مناسب دست یابید که زیبایی شناسی و عملکرد مفهوم داخلی شما را کاملا تکمیل می کند.

نکته حائز اهمیت در طراحی نورپردازی، استفاده از مدل های سه بعدی و بیم آبجکت چراغ (BIM) در نرم افزارهای طراحی است.  در مدل بیم چراغ می توان کلیه اطلاعات روشنایی و داده های فتومتریک شامل شار نوری، دمای رنگ، شدت روشنایی، نوع تابش نور، زاویه پخش نور، و همچنین ابعاد، رنگ و نوع چراغ را قرار داد.

از چراغ های خطی با اشکال هندسی، نورپردازی معمارانه طرح کنید

چراغ های خطی محدود به خطوط مستقیم نیستند و با انعطاف پذیری که دارند میتوان آن ها را در اشکال هندسی مختلف مستطیل، مثلث، شش ضلعی و دایره طراحی و اجرا کرد. خطوط نوری با اشکال هندسی یکی از خلاقانه ترین روش های نورپردازی است و گزینه های مختلفی را در اختیار طراح برای یک نورپردازی معمارانه قرار می دهد.

جدیدترین ایده‌های نورپردازی با چراغ خطی

با نور خطی مستقیم و غیر مستقیم به فضا حس ببخشید

با تعامل نور خطی مستقیم و غیر مستقیم، حالت های نورپردازی جذاب را طراحی کنید. با نور مستقیم روشنایی عمومی فضا را تامین کنید و با نور غیرمستقیم یک محیط آرام بخش ایجاد کنید. همچنین می توانید برای برانگیختن احساسات و ایجاد فضاهای جذاب، آنها را با هم ترکیب کنید.

از نورپردازی خطی بر روی دیوار استفاده کنید

نورپردازی خطی دیوار یک راه حل عملی برای روشنایی مناطق رفت و آمد، راه پله ها و فضاهای تجاری با ارتفاع سقف کم یا دسترسی محدود است.  نورپردازی خطی دیوار می تواند معماری را از نظر بصری ارتقا دهد، به فضا عمق ببخشد و جلوه زیبایی در محیط ایجاد کند.

از امتداد نورهای خطی سقف بر روی دیوار به مدرنیته کردن فضا کمک کنید

از روش های نورپردازی خطی مدرن استفاده از نور خطی بر روی دیوار و اتصال آن به نور های خطی سقف است. نکته خائز اهمیت در این روش این است که نور های خطی دیوار باید از شدت روشنایی کم و پخش نور و یکنواختی بالایی برخوردار باشند تا خیرگی ایجاد نکنند.

با چراغ خطی منحنی به محیط زیبایی ببخشید

چراغ های خطی به صورت منحنی یا کرو یک ایده جذاب برای نورپردازی دکوراتیو در کنار تامین نور عمومی فضا می باشد. نسبت به نوع معماری فضا و نورپردازی بهینه می توان چراغ های کرو را طراحی و به صورت توکار، روکار و آویز نصب کرد و از جلوه بصری آن لذت برد.

جدیدترین ایده‌های نورپردازی با چراغ خطی

با نورپردازی خطی نما، جلوه بصری زیبا از ساختمان ایجاد کنید

نورپردازی خطی در نمای ساختمان یک جلوه بصری عالی در شب ایجاد می کند. نکته قابل توجه در نورپردازی نما این است که باید از چراغ هایی استفاده کنید که در برابر نفوذ رطوبت و آب مقاوم باشد. همچنین با توجه به اینکه نصب چراغ های نما با زحمت و دشواری فراوان همراه است، باید چراغ ها از طول عمر بسیار بالایی برخوردار باشند تا در طول زمان نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات نباشد. پیشنها ما برای نورپردازی نما، استفاده از چراغ های ویو IP68 شرکت نورانه است که علاوه مقاومت بسیار زیاد در برابر نفوذ رطوبت و آب، طول عمر بالای ۵۰۰۰۰ ساعت دارد.

در آسانسور از چراغ خطی استفاده کنید

در حالی که طراحی روشنایی آسانسور معمولاً در ذهن اکثر افراد نیست، این عنصر مهمی است که نمی توان نادیده گرفت. آسانسورها اغلب فضای کمی دارند و هر زمان که آسانسور کار می کند، چراغ ها روشن می شوند و این همیشه در مکان هایی مانند بیمارستان‌ و ساختمان‌های آپارتمانی ، ۲۴ ساعت شبانه‌روز فعال است. بنابر این با توجه به عمر طولانی ال‌ای‌دی‌ها و عدم نیاز به تعویض مکرر که می‌تواند زمان تعمیر و نگهداری را تا حد زیادی کاهش دهد، استفاده از چراغ خطی توکار LED توصیه می شود.

ایبنا

درباره نویسنده