ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

تصویر مسجد «الفتاح العلیم» بر روی اسکانس های جدید در مصر

 به نقل از « egypttoday»، تصویر مسجد الفتاح العلیم ، مسجدی در قاهره که سبک معماری متمایز اسلامی را به تصویر می کشد به تازگی بر روی یکی از اسکناس های مصر که پول پلاستیکی نامیده می شود ، چاپ شده است.

مرکز چاپ پول در پایتخت اداری جدید وابسته به بانک مرکزی مصر چندی پیش اعلام کرد که با استفاده از مواد پلیمری پول های پلاستیکی جدید چاپ خواهد کرد.

این بانک چاپ و ارائه پول پلاستیکی ۱۰ پوندی که تصویر مسجد الفتاح العلیم بر روی آن چاپ شده است را برای استفاده در بازارهای محلی آغاز خواهد کرد.

پول جدید مصر در نوامبر ۲۰۲۱ منتشر می شود و دارای طرح جدیدی است که با آخرین استانداردهای بین المللی برای چاپ ارز همگام است.

مسجد الفتاح العلیم که در سال ۲۰۱۹ به عنوان بزرگترین مسجد مصر و یکی از بزرگترین مساجد جهان افتتاح شد ، یک بنای بزرگ با یک معماری با شکوه است.

 این مسجد با مساحت ۱۰۶ آکر دارای سالنی است که می تواند  17 هزار نمازگزار را در خود جای می دهد .

مسجد الفتاح العلیم همچنین حیاطی دارد که نزدیک به ۸۰۰۰ نمازگزار می توانند در آنجا نماز به جای بیاورند.

این مسجد دارای گنبد اصلی با ارتفاع ۴۴ متر و قطر حدود ۳۳ متر است. این گنبد بزرگترین گنبد در خاورمیانه محسوب می شود. این علاوه بر چهار گنبد اصلی دیگر در گوشه های مسجد است که هر یک از آنها ۲۹ متر ارتفاع دارند و ۱۶ گنبد دیگر ، تعداد کل گنبدهای مسجد را به ۲۱ می رساند.

مسجد الفتاح العلیم دارای شش ورودی اصلی و دو ورودی جانبی به نمازخانه بانوان در طبقه اول است.

شبستان

درباره نویسنده