ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

تشکیل کمیسیون تخصصی هنر و معماری

دبیرکل شورای عالی عتف گفت: باتوجه به نقش تأثیرگذار هنر در جامعه و نقش شهرسازی در فرهنگ‌سازی شهرها، تشکیل کمیسیون تخصصی هنر و معماری به تصویب کمیسیون دائمی شورای عالی عتف رسید.

غلامحسین رحیمی، دبیرکل شورای عالی عتف در صد و نود و پنجمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف که روز چهارشنبه برگزار شد، گفت: در این جلسه دو موضوع  مهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت که یکی از آنها ایجاد کمیسیون تخصصی هنر و معماری است. توجه کمی به معماری و شهرسازی و به ویژه حوزه‌های  هنری می‌شود و در نهادهای علمی مانند شورای عالی عتف نیز تا به حال به این موضوع مهم پرداخته نشده بود.

وی افزود: هنر در جامعه نقش اثرگذار و گسترده‌ای دارد و شهرسازی و معماری نیز در ساخت و فرهنگ‌سازی شهرها نقش مهمی دارند، بنابراین شورای عالی عتف باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشد. در خصوص این پروژه کارهای کارشناسی پیش از این انجام شده و با اساتید ذی‌ربط و برجسته این حوزه مشورت شده بود تا درنهایت تشکیل  کمیسیون هنر و معماری در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف تصویب شد.

دبیرکل شورای عالی عتف گفت: کمیسیون تخصصی هنر و معماری یک تفاوت عمده با دیگر کمیسیون‌ها دارد، لازم نیست اعضای حقیقی این شورا رتبه دانشگاهی داشته باشند. برخی از خطاطان، هنرپیشگان، موسیقیدانان، کارگردانان و نقاشان ملی و بین‌المللی رتبه دانشگاهی ندارند و این کمیسیون نباید از وجود آنها بی‌بهره باشد. 

منبع: آنا

درباره نویسنده