چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

تحقق شهرسازی هوشمند در بیرجند تا پایان سال ۱۴۰۲

 

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند گفت: شهرسازی هوشمند تا پایان سال جاری محقق می‌شود و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، خدمات شهر به صورت هوشمند در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیرجند، مریم زمانیان روز یکشنبه در تشریح این خبر افزود: با تدبیر شهردار بیرجند، نقشه راه مناسبی برای هوشمندسازی و شهروند سپاری در شهرداری تدوین شده است.

وی گفت: هوشمندسازی و ایجاد شهر الکترونیک از راهکارهای نوین برای حل مشکلات و برنامه‌ریزی جامع نگر است که تا پایان سال شاهد تحقق این هدف مهم خواهیم بود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند بیان کرد: سیاست و رویکرد شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری مبتنی بر ایجاد شهر هوشمند به عنوان محور تحول و توسعه است.

وی با اشاره به مزایای این رویکرد افزود: خدمات غیرحضوری به شهروندان از جمله این مزایاست که در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان ذیل زیرسامانه‌های مذکور در حال تکمیل است تا بتواند در کمترین زمان، نظارت و سرعت بیشتر برای انجام فعالیت‌های مختلف را پوشش دهد.

زمانیان گفت: با اتصال این زیرسامانه‌ها به اطلاعات زیرساختی و متصل شدن به سایر اطلاعات در سازمان‌ها و نهادهای دولتی در سطح شهر مانند ادارات آب، گاز، برق، نظام مهندسی، راه و شهرسازی گام عملی برای هوشمندسازی برداشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با کوشش خدمتگزاران مردم در آینده نزدیک شاهد ارائه خدمات با سرعت و دقت مناسب باشیم و زمینه الگو شدن در کشور را برای حکمرانی اسلامی فراهم آوریم.

ایرنا

درباره نویسنده