س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

برگزاری کنفرانس معماری، محیط زیست و هنر اسلامی

سومین کنفرانس معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق‌های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: بازتاب هر دینی را می‌توان در آثار معماری منطبق بر آموزه‌های آن دین در جغرافیای تحت قلمروی آن دین دید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در افتتاحیه سومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق‌های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: شهر اسلامی به دنبال انتظام و تعادل بین عناصر شکل دهنده شهری و ایجاد توازن در عموم ساختار‌ها، کنش‌ها و واکنش‌های افراد و سامانه‌های شهری است تا درسایه تعالیم اسلام، آرامش و آسایش را حاکم کرده و شکوفاترین شهروندان را در زیستگاهی آباد تربیت کند.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه جامعه اسلامی برای برقراری ارتباط با مخاطبانش به هنر فاخر نیاز دارد، گفت: تحقق پذیری هویت ایرانی و اسلامی، جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید در این مسیر گام های استوارتری برداشته شود.

سجاد پاکزاد افزود: هنر در حقیقت، زبان رسای انتقال مفاهیم گوناگون از نسلی به نسلی دیگر است که تمام عرصه ها را در بر می گیرد و باعث سیرتکاملی انسان است.

وی تلفیق هنر و صنعت را یکی از اولویت های اصلی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برشمرد و ادامه داد: بر همین اساس در رشته های مختلف و گرایش های متنوع، همچون: طراحی صنعتی، فرش و معماری و شهرسازی، فعالیت های مهمی در این مجموعه علمی و دانشگاهی در حال انجام است.

پاکزاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را فصل نوین در حیات جامعه اسلامی دانست که دانشگاه ها و مراکز علمی رسالت بزرگی در تمدن سازی دارند.

در این کنفرانس، ۲۰ مقاله در محور‌های مختلف عمران، شهرسازی و محیط زیست منطبق با بیانیه دوم انقلاب ارائه شد که ۱۷ مقاله داخلی و ۳ مقاله خارجی است.

درباره نویسنده