د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی کلانشهرها در اردبیل

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: ششمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور هفته اول مهرماه در اردبیل برگزار می‌شود.

 میرمحمد سیدهاشمی در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: این اجلاس در سطح کشور و در راستای برنامه‌های سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار جهانی شهرها و جوامع پایدار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار شهرها و جوامع پایدار با کلیت شهرهای فراگیر و ایمن از برنامه‌های اساسی سازمان ملل متحد است، خاطرنشان کرد: تاکنون در ۵ کلانشهر کشور این اجلاسیه برگزار شده و ما نیز در اردبیل ۶ و ۷ مهرماه میزبان رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها در قالب ششمین اجلاس خواهیم بود.

رئیس شورای شهر اردبیل توسعه پایدار شهرها را یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی وزارت کشور و در رأس آن جز برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های کلان در شهرداری‌ها و شوراهای شهر اعلام کرد و گفت: اردبیل با چالش‌های گسترده شهرسازی و معماری روبروست به طوری که در یک دهه اخیر این شهر حتی از داشتن یک طرح تفصیلی جامع نیز محروم بود.

سیدهاشمی با بیان اینکه با تلاش شورای شهر اردبیل طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید، افزود: با تصویب این طرح جامع اردبیل دارای سند مدون توسعه شهری می‌شود که راهکاری مناسب برای برون رفت این شهر از شلختگی و بی نظمی‌های شهرسازی موجود است.

وی برگزاری ششمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها را در اردبیل نیازمند همراهی مؤثر رسانه‌ها و فعالان مدنی اعلام کرد و گفت: ایمن اجلاس در سه مرحله حین، قبل و بعد از برگزاری نیازمند بررسی‌های کارشناسی است تا بتوانیم در راستای توسعه پایدار شهری مبانی جامع و کاملی را از دل این اجلاس استخراج کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل از حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی در این اجلاس خبر داد و بیان کرد: با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور محلات و بافت‌های فرسوده ملایوسف و گلمغان مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری مهر

درباره نویسنده