پ٫ اردیبهشت ۲۷ام, ۱۴۰۳

اولین فستیوال بین المللی تلفیق مد و معماری برگزار می شود

دبیر معماری اولین فستیوال بین المللی تلفیق مد و معماری گفت: شرکت بین المللی پرچین جام اولین و بزرگترین فستیوال بین المللی تلفیق مد و معماری در فروردین ۱۳۰۳ با حضور طراحان و معماران داخلی و خارجی برگزار می شود

مهران آریایی نیا دبیر برگزاری بخش معماری  فستیوال بین المللی تلفیق مد و معماری روز شنبه دراین باره گفت: شناسایی متخصصین و طراحان و هنرمندان برجسته و با استداد طراحی و عکاسی معماری و مد، ایجاد بستر ارتباط و همکاری بین طراحان و عکاسان با شرکت های بزرگ این صنعت ، ایجاد نمایشگاه از آثار این هنرمندان، تروجی مفاهیم و رویکردهای مربوط به هنر معماری ، عکاسی و مد،  رشد و گسترش فرهنگ ایرانی در طراحی و تلفیق طراحی مدرن و سنتی با تلفیق مد و معماری، زمینه سازی به منظور توسعه کمی و کیفی ارتباط بین مد و معماری و عکاسی، ایجاد بسترها و پیش زمینه های لازم برای حرکت به سمت وضعیت مطلوب در رابطه با طراحی معماری و مد و عکاسی معماری از اهداف برگزاری این رویداد بین المللی است.

دبیر معماری فستیوال تصریح کرد: مخاطبین رویداد طراحان در بخش معماری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها در رشته معماری، شرکتهای طراحی و معماری حوزه راه و ساختمان ،افراد با استعداد طراحی معماری، هنرجویان آموزشگاه های فنی و حرفه ای . همچنین در بخش طراحان مد و لباس دانشجویان و فارغ التحصیلان طراحی مد و لباس، شرکتها و مزون های طراحی لباس، افراد با استعداد طراحی لباس هنرجویان آموزشگاه های فنی و حرفه ای و در بخش عکاسان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته عکاسی، هنرجویان آموزشگاه های فنی و حرفه ای و عموم عکاسان است.

در ادامه گفت: سفیران مختلف در کشورهای مختلف داریم و امید داریم طراحان مختلف در این فستیوال بایکدیگر اشنا شوند و تعامل داشته باشند.

وی تاکید کرد: شرکت در اولین فستیوال برای همگان رایگان است و هزینه ای ندارد و دانشجویان و دانش آموختگان که در زمینه مد و کعماری امیدواریم که شرکت کنند.

وی گفت: طرحها به اسم خود طراحان ثبت می شود.

وی افزود: ۸ تندیس در حوزه معماری ، ۸ تندیس در حوزه مد، انتخاب معمار سال، انتخاب طراح لباس برتر و عکاس برتر سال  از جمله جوایز این فستیوال است.

وی بیان کرد: آین فستیوال بین المللی در دنیا به نام ایران ثبت شده است و هیچ کشوری در دنیا نمی تواند با این نام فستیوالی برگزار کند.

در ادامه مرجان دلخواه دبیر مد و لباس گفت: این فستیوال زیر پرچم فیبوناجی و با هدف شناسایی طراحان، عکاسان و معماران با استعداد است.

وی گفت: ما مرجع پوشش اسلامی در کل جهان هستیم اما در این زمینه هیچ کار خاصی انجام  نشده است و پوشش ما ایرانی ها تحت مد جهانی قرار گرفته که معضل اساسی در کشور شده است.

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از کشور هستند که کشور را می سازند گفت: هدف ما کشف استعداد واقعی در زمینه مد و شناساندن طراحان ایرانی در زمینه طراحی، معماری، مد و عکاسی به حهانیان است.

برنا

درباره نویسنده