د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

اماکن تاریخی تبریز در قاب دوربین 

عکاس جوان می گوید: زیبایی معماری اماکن تاریخی تبریز، باید به قدری نمایش داده شوند که به چشم جهانیان برسند.

آرش حجازی متولد ۱۳۸۰ دانش‌آموخته‌ رشته گرافیک در هنرستان میرک تبریز و کارشناسی رشته گرافیک دانشگاه آزاد تبریز در اولین نمایشگاه عکاسی خود در نگارخانه استاد یاسمی خانه فرهنگ از رزومه عکاسی خود می گوید: حدود ۴ سال است که در زمینه عکاسی و گرافیک فعالیت دارم و در چندین نمایشگاه و جشنواره در تبریز و تهران حضور داشتم. نمایشگاه هنر مقاومت تهران، هفته دیزاین تبریز و … در سال ۹۹ به عنوان طراح برتر در چهاردهمین جشنواره چاپ استان شناخته شدم و امروز اولین نمایشگاه انفرادی عکس خود را با موضوع تبریز برگزار کردم.
وی افزود: چون این اولین نمایشگاه عکاسی بنده بود تصمیم گرفتیم با عنوان تبریز برگزار شود. به نظرم نمایشگاهی که با موضوع تبریز برگزار می‌شود، می‌تواند بهتر از نمایشگاه‌های عادی باشد چرا که از اعتبار تبریز جان می گیرد. با مشاوره اساتید رشته عکاسی و گرافیک با موضوع عکاسی از اماکن تاریخی و معماری های قدیمی تبریز، این کار را انجام دادیم.
وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند مخاطبین را با اماکن آشنا کند و مفاخر تاریخ و اماکن را بشناساند تا شاید بتواند مخاطبین بیشتری جذب این تاریخچه شود. نمایشگاهی با این موضوع کمتر برگزار می‌شود که با بازدید مخاطبین از این نمایشگاه، برای شخص بنده بیشتر تشویق محسوب می‌شود.
حجازی در ادامه عکس مورد علاقه اش را چنین توصیف کرد: همه عکس ها با عشق و علاقه گرفته شده اند ولی عکس مورد علاقه من عکسیست که از مقبره الشعرا گرفتم که به خاطر تاریخی که پشت این مکان خوابیده و شعرایی که در این مکان آرمیده‌اند بسیار ارزشمند است. همچنین معماری خاص آن که نمونه‌ای بنام برای شهر ما محسوب می‌شود و بعد زیبایی شناسی جذابی به عکس‌ها می‌بخشد.
وی از موضوع نمایشگاه خود گفت: در اینجا به خانه پروین اعتصامی، مقبره الشعرا، ائل گلی و ساختمان ارک تبریز پرداخته ام و عکس هایی از محیط بازار تبریز و تاریخ آن نیز گرفته ام که امیدوارم مخاطبین را جذب کند.

درباره نویسنده