پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

اعلام آمادگی ایران بر اعزام باستان شناس و کارشناس مرمت آثار تاریخی به کویت

سفیر جمهوری اسلامی در کویت در دیدار و گفتگو با رئیس مرکز دارالآثار اسلامی این کشور بر اهمیت گسترش داد و ستد فرهنگی دو کشور همسایه تأکید کرد.

 محمد توتونچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: روابط فرهنگی دیرینه دو کشور ایجاب می‌کند که همکاری جدی‌تری میان فرهنگ دوستان وهنرپژوهان ایران و کویت برقرار شود و کویت می‌تواند از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ایران بخصوص در زمینه‌های موزه‌ای استفاده کند.

وی افزود: ما آماده معرفی و اعزام متخصصان علوم اسلامی، باستان شناس و مرمت آثار تاریخی به کویت هستیم.

خانم شیخه حصه الصباح،   رئیس مرکز دارالآثار اسلامی کویت نیز گفت: ایران کشور بزرگی با تمدن کهن و همواره مایه افتخار جهانیان بوده و از ابتدای تأسیس دولت کویت تا کنون هیچ گزندی از سوی این همسایه به ما نرسیده است ، بلکه ملت کویت علاقه وافری به ملت ایران دارد.

وی افزود: طی ۴۰ سال گذشته که از عمر دارالآثار می گذرد همواره تلاش کرده‌ایم نمونه‌های فاخر و نفیس آثار ایرانی اعم از نقاشی، معماری و هنری به جهانیان عرضه و نمایش بدهیم و این جزو افتخارات دارالآثار اسلامی است.

توتونچی در پایان تأکید کرد :روابط عمیق و تاریخی و برادرانه میان دو کشور وجود دارد و تقویت همکاری‌های فرهنگی به ویژه در مقطع کنونی ضروری به نظر می رسد.

سفیر کشورمان از رئیس دارالآثار اسلامی کویت جهت بازدید از اماکن باستانی و موزه های تاریخی ایران دعوت کرد.

ایسنا

 

درباره نویسنده