ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

اصفهان منظم‌ترین شهرسازی‌های ایران را دارد/ تخصیص یک‌سوم درآمدهای نصف‌جهان برای مترو

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از یک‌سوم درآمد شهر زیرِ زمین و برای احداث مترو سرمایه‌گذاری می‌شود، زیرا بزرگ‌ترین نیاز شهر حمل‌ونقل عمومی پاک است.

رسول میرباقری امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ در بیست‌ونهمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، ترافیکی و فرهنگی منطقه ۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که به‌رغم تمام مشکلات، «ترین» ها را نیز در خود جای داده است؛ به‌عنوان مثال زیباترین آثار فاخر ایران، خاورمیانه، جهان را در اصفهان شاهد هستیم.

وی افزود: اصفهان یکی از منظم‌ترین شهرسازی‌های ایران را از نظر ارتفاعات و نظم در ساخت‌وساز دارد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان ۱۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را دارد و از نظر فعالیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، تعداد پل‌های تاریخی، فضای سبز و اماکن تفریحی کم‌نظیر است.

میرباقری با بیان اینکه بیش از یک سوم درآمد شهر زیرِ زمین و برای احداث مترو سرمایه‌گذاری می‌شود، زیرا بزرگ‌ترین نیاز شهر حمل‌ونقل عمومی پاک است، ادامه داد: مدیریت شورا و شهر نیاز واقعی شهر را می‌بیند و آن را اجرایی می‌کند.

وی ادامه داد: میزان بتن‌ریزی، خاک‌برداری و ساخت‌وساز که زیرِ زمین شهر برای پروژه مترو انجام می‌شود، معادل صدها پروژه روی زمین است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه درصد بودجه‌های عمرانی شهر اصفهان در دوره ششم مدیریت شهر بالاتر از ادوار گذشته بوده است، گفت: البته از اجرای اقدامات و برنامه‌های فرهنگی نیز غافل نبوده‌ایم و در راستای اعتلای فعالیت‌های فرهنگی شهر اقدامات خوبی انجام شده است.

میرباقری گفت: امیدوارم در منطقه ۹ که باایمان‌ترین مردم را دارد و دارالمومنین محسوب می‌شود، بتوانیم حق مردم را بیشتر از گذشته ادا کنیم و خادمان خوبی برای آن‌ها باشیم.

ایمنا

درباره نویسنده