ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

استخراج مسائل معماری در «سه‌شنبه‌های میراث‌فرهنگی»

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در «سه‌شنبه‌های میراث‌فرهنگی» با دعوت از صاحب‌نظران معماری و شهرسازی، مسائل این حوزه‌ را بررسی کردیم.

 دکتر علی دارابی امروز سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ در نشست با جمعی از معماران که در قالب سه‌شنبه‌های میراث‌فرهنگی و «نشست‌های‌ میراث‌فرهنگی، گذشته، حال و آینده» و با حضور مهندس سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: هدف اصلی از برگزاری این جلسات که اسمش را گذاشته‌ایم «سه‌شنبه‌های میراث‌فرهنگی» این است که نظام مسائل موجود را استخراج کنیم و راهکارهای عملی در حوزه معماری ارائه شود.

دارابی با اشاره به برگزاری جلسه اول با تعدادی از معماران در سه‌شنبه هفته گذشته اضافه کرد: ترکیبی که در هر جلسه دعوت می‌شوند جمعی از صاحب‌نظران، تعدادی از مدیران گذشته و حال هستند چرا که درک درست مسئله برای ما مهم است تا به یک جمع‌بندی و راهکار عملی در این جلسات برسیم.

او اضافه کرد: تاریخ شکوهمند ایران عزیز دارای اهمیت بسیار زیادی است به‌عنوان مثال در همین چند روز قبل نشستی با موضوع کوروش که آیا واقعیت است یا افسانه برگزار شد که نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم به تاریخ و میراث‌فرهنگی است.
قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی همچنین به ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای ایرانی اشاره کرد و افزود: در اجلاس اخیر یونسکو که در ریاض برگزار شد و ۵۴ کاروانسرای ایرانی ثبت جهانی شد، در هنگام ثبت این کاروانسراها شاهد تشویق ایران از سوی اعضا بودیم.

معاون میراث‌فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه جلسات سه‌شنبه‌های میراث‌فرهنگی به خوبی برگزار می‌شود و مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این جلسات شرکت می‌کند و این امیدواری وجود دارد تا در این جلسات به راهکارهای عملی دست پیدا کنیم و این راهکارها از سوی مهندس ضرغامی در دولت ارائه شود.

میراث آریا

درباره نویسنده