ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

استاندار فارس: معماری ایرانی اسلامی احیا شود

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت مهندسان ایرانی بر ضرورت استفاده از این ظرفیت‌ها در احیای معماری ایرانی اسلامی تأکید کرد.
محمدهادی ایمانیه امروز، ۸ اسفند در آیین بزرگداشت روز مهندس در شیراز، به ویژگی‌های خواجه نصیرالدین طوسی و نقش وی در توسعه و گسترش علم اشاره کرد و گفت: خواجه نصیرالدین طوسی یکی از دو دانشمند برجسته‌ای بوده که ابن خلدون از وی با نام برتری یاد کرده است و در تاریخ، منشأ اثر شده است.

استاندار فارس به جنبه‌های مختلف توسعه و گسترش علم پرداخت و از آن به‌عنوان یکی از محسنات دنیای جدید نام برد و بر ضرورت انطباق با وضعیت جدید تأکید کرد و ا فزود: افتتاح پروژه‌ها و تسهیل در خدمات زیربنایی و رشد و آبادانی در کشور، مرهون وجود مهندسین ایرانی است که باید به‌عنوان نعمت خدادادی شکر آن را به جا آورد.

وی به بسیاری از ظرفیت‌های ملی و استانی در حل مشکلات هم اشاره کرد و این ظرفیت را نشان از برجستگی مهندسی ایرانیان دانست و گفت: ایران اسلامی دارای مهندسی عالمانه، زیبا و غرورآفرین است که باید از آن در جهت احیای معماری ایرانی و اسلامی استفاده شود؛ این احیا نیز از عهده مهندسان ما بر می‌آید.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود مقایسه پیشرفت علمی کشور، قبل و بعد از انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و با بیان گزارش‌های منابع متعدد از رشد پیشرفت علمی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی سخن گفت و تصریح کرد: بزرگترین نعمت خداوند به بشر عقل و خلاقیت و نوآوری و تفکر است که باید با استفاده از آن‌ها در هر حوزه‌ای که فعال هستیم مشکلات را احصاء و پس از آسیب‌شناسی و نسخه رفع آن مشکل را ارائه دهیم.

نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت کسب مهارت‌های میدانی همراه با کسب مهارت‌های تئوری در دانشگاه‌ها تاکید کرد و از مهندسین خواست به جوانان هم نگاه ویژه‌ای داشته باشند و با حمایت‌های همه جانبه محیط را برای اشتغال و تشکیل خانواده آنان فراهم کنند.

ایمانیه تصریح کرد: در دولت سیزدهم به دنبال این هستیم جوانان تحصیل کرده و فرهیخته صاحب خانه شوند که لازمه آن تامین زمین رایگان است؛ با کمک راه و شهرسازی استان، نظام مهندسی و بسیج مهندسین در قالب نهضت ملی مسکن‌، مسئله مسکن جامعه مهندسین را حل خواهیم کرد.

در این جلسه از سه شهید شاخص این حوزه قدردانی شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف نیز مورد تقدیر قرار گرفتند. از نکات جالب و قابل توجه در این آئین، همت مهندسین جوان و غیرتمند استان فارسی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و پرداخت دیون آنان بود.

برنا

درباره نویسنده