پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

ارگونومی درفضای اداری

ارگونومی در فضای اداری

‘Ergonomic’ واژه ای است که در این روزها در مورد دکوراسیون اداری اطلاق می شود. بر طبق فرهنگ لغت آکسفورد ارگونومی، “مطالعه شرایط کاری، به ویژه طراحی تجهیزات و مبلمان اداری، به منظور کمک به افراد برای کارآمدتر شدن است.” با الهام از این تغییرات، شرکتها شروع به شناخت مزایای ساختن فضای کاری خود کردند و ارگونومیک تر شدند این امر منجر به ایجاد دفاتر ارگونومی، روشنایی ارگونومیک، میز اداری ارگونومیک و ایستگاه های کاری مرتبط شده است. این تنظیمات کار نه تنها در بهبود دکوراسیون دفتر شما کمک می کند بلکه باعث افزایش بهره وری کارکنان شما نیز می شود.

۱- موقعیت بدن خود را پیدا کنید

قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یک دفتر اداری، درک روشنی از وضعیت طبیعی خود بدست آورید. برای انجام این کار نخست مبلمان اداری خود را امتحان کنید. روی صندلی خود بنشینید، در این موقعیت، پای شما باید کاملا بر کف زمین باشد، و دستان شما در امتدادی مستقیم بر روی دسته صندلی قرار گیرد. پشت شما نباید کاملا راست باشد اما باید یک شیب محدب را حفظ کند. این وضعیت طبیعی است که بدن شما در حالتی راحت تر قرار می گیرد. بنابراین توجه داشته باشید از این موقعیت و بررسی دیگر گزینه های مبلمان اداری باید به این شکل انجام شود.

۲- استفاده از میز اداری با ذخیره سازی فابلینگ

یک میز با هر نوع ذخیره سازی معمولا یک ایده عالی است. اما از نقطه نظر ارگونومی، استفاده از یک میز با ذخیره سازی ممکن است موقعیت صندلی صحیح شما را تحت تاثیر قرار دهد. فضای گرفته شده توسط یک کشو مرکزی زیر سطح میز شما ضخامت سطح بالایی میز شما را افزایش می دهد. این ممکن است باعث شود که شما صندلی خود را در فضای زیرین میز قرار دهید. شما می توانید برای یک میز با سطح ارتفاع پایین تر انتخاب کنید که به شما اجازه می دهد راحت تر بنشینید تا بدن شما در یک وضعیت طبیعی قرار گیرد.

۳- انتخاب میز اداری قابل تنظیم با ارتفاع

چند سال پیش تنها گزینه تنظیم ارتفاع در یک دفتر صندلی اداری بود. اما اکنون میزهای قابل تنظیم با ارتفاع قابل دسترس در بازار وجود دارد. این کمک در تنظیم یک میز ارگونومیک و مکمل تنظیمات صندلی شما است. با میز قابل تنظیم و ارتفاع صندلی، می توانید مطمئن شوید که آرنج خود را با زاویه ۹۰ درجه یا کمتر نگه دارید.

۴- موقعیت صفحه نمایش

بهترین روش برای بررسی اینکه آیا صفحه نمایش شما درست در جای خود قرار گرفته است یا خیر باید فکر کنید. شما باید صندلی خود را مطابق با موقعیت صفحه کلید و ماوس خود مطابقت دهید تا با این تراز مطابقت داشته باشید. صفحه نمایش بر روی نشستن شما بر روی صندلی اداری نیز تاثیر می گذارد، هر چند اگر شما از مبلمان اداری ارگونومی استفاده می کنید، اگر صفحه نمایش ما در وضعیت درستی قرار نگرفته باشد، حالت بدن شما ور موقعیت صحیحی قرار نخواهد گرفت.

درباره نویسنده