د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

احداث بلوک بزرگ شهری در بافت تاریخی سمنان

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان گفت: بلوک شهری با کاربری تجاری مسکونی در پهنه شرقی مسجد امام خمینی (ره) با معماری ایرانی اسلامی از سوی شهرداری ساخته می‌شود.

مجید نظری در نود و دومین نشست کمیسیون عمران شورای شهر سمنان اظهار کرد: بلوک شهری با کاربری تجاری مسکونی در پهنه شرقی مسجد امام خمینی (ره) از سوی شهرداری با معماری ایرانی اسلامی ساخته شده و در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی سرعت اجرای این طرح بیشتر می‌شود.

وی افزود: این طرح در فاز دوم با ۱۱ هزار مترمربع زیربنا اجرا می‌شود و بزرگترین ویژگی آن دسترسی داشتن به مسجد امام خمینی (ره)، گلزار شهدا و تکایای وابسته است.

نظری ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح بیش از ۱۰ سال است به علت موافقت نکردن کارشناسان میراث به دلیل قرارگیری در بافت تاریخی اجرا نشده است در حال حاضر با اصلاحاتی، تأیید شده و به‌زودی ساخت آن آغاز می‌شود.

این عضو شورای شهر سمنان تصریح کرد: از دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره ثبت و اسناد و اوقاف و امور خیریه برای رفع موانع املاک خصوصی تقاضای همکاری بیشتر داریم تا اجرای آن هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی گفت: ایجاد زیرزمین این طرح می‌توانست در جهت رفع مشکل پارکینگ مفید باشد اما با نظر کارشناسان و حفظ حریم مساجد جامع و امام خمینی (ره) حذف شد و طرح با ایجاد همکف و طبقه اول به بهره برداری رسیده و برای ایجاد پارکینگ، محوطه‌ای در خیایان شهید علومی پیش‌بینی شد.

وی خاطرنشان کرد: مؤلفه‌های احیای بافت تاریخی گذر فرهنگی و بازار محلی و داشتن حیاط مرکزی که از شاخص‌های معماری ایرانی است در ساخت این بنا لحاظ می‌شود.

منبع:ایمنا

درباره نویسنده