ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

اجلاسیه گروه های معماری دانشگاه های آزاد در شاهرود

اجلاسیه مدیران و اعضای گروه‌های معماری و شهرسازی و گردشگری و میراث دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور در قالب افق تحول دانشگاه ۲ در شاهرود برگزار شد.در این اجلاسیه آثار تاریخی معماری، ضرورت ارتقای سواد معماری مردم، توجه به فناوری‌های نوین در آموزش دانشجویان تا شبیخون معماری به محیط زیست بررسی شد.

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: ساختار علمی در نظام جدید آموزشی و تربیتی دانشجویان یک کارگروه و راهبر در هر حوزه دارد و این کارگروه‌ها تعیین کننده راه آینده دانشگاه آزاد اسلامی هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: به آموزش خلاق تخصصی برگرفته از مدیریت دانش نیاز داریم که بتواند دانش در سینه را به دانش مکتوب تبدیل کند.
طهرانچی اظهار داشت: در حوزه گردشگری پنج رکن اساسی آموزش خلاق تخصصی، نوآورانه کارآفرین، اجتماعی و مهارت حرفه‌ای در دستور کار است.
طهرانچی با بیان اینکه در طراحی جدید ساختار این دانشگاه جامعه‌پردازی مبنای کار قرار دارد افزود: بر اساس این ساختار جامعه دانش‌بنیان و حکمت‌بنیان و نه تقلیدی اداره می‌شود.
طهرانچی از ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی توسط گروه معماری دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: این فرصت مناسبی است که گروه‌های معماری با تشکیل تعاونی دانش‌بنیان تمامی مفاهیم را طراحی و شاگردان را در این عرصه کارآزموده کنند.
اکبر نصراللهی رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این اجلاسیه گفت: شاهد تهاجم فرهنگی از نوع مرکز و پیرامون در معماری ایران هستیم.
نصراللهی با بیان اینکه معماری، رسانه است، افزود: معماری هم پیام دارد و هم ابزار انتقال پیام و مخاطبان زیادی را در بر می‌گیرد چرا که معماری تبلور فرهنگ، تمدن، هنر و روانشناسی در هر جامعه است .
نصراللهی هشدار داد: تهاجم فرهنگی از نوع مرکز – پیرامون در معماری به صورت ترویج الگوی معماری از غرب به ایران و تهران و همچنین شهرستان‌ها، معماری اسلامی و ایرانی را تهدید می‌کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در حاشیه این اجلاسیه گفت: شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» با نوآوری در همه عرصه‌ها محقق می‌شود و این دانشگاه با رویکرد «تولید بدون کارخانه» در این مسیر قدم گذاشته است.
محمدمهدی طهرانچی افزود: شعار سال ابعاد اقتصادی، اجتماعی و نوآورانه دارد و جهش تولید با نوآوری حاصل می‌شود.
وی از راه‌اندازی سکوی تامین و تولید در این دانشگاه خبر داد و گفت: مراحل نهایی این سکو در حال تکمیل است تا بتوانیم یک جهش تولید را با عنوان «تولید بدون کارخانه» رقم بزنیم.
طهرانچی تصریح کرد: روز‌های آینده خبر‌های خوبی در این زمینه از این دانشگاه منتشر می‌شود.
طهرانچی از میزبانی دانشگاه آزاد واحد شاهرود در اجلاسیه گروه‌های کشوری قدردانی کرد و افزود: شاهرود با وجود آرامگاه‌های بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی، به عنوان شهر علم و عرفان شناخته می‌شود.
وی با بیان اینکه میراث شاهرود یک نقطه اتکا ارزشمند است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان از امکانات و فضای خوبی برخوردار است، اما طی سال‌های اخیر دچار افت و خیز‌هایی شده است.

صداوسیما

درباره نویسنده