ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

اتاق صفوی؛ زیباترین‌ در خاورمیانه، گمنام در شهر خویش

مهمانسرای عباسی اصفهان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین هتل‌های ایران است که به دلیل معماری و قدمت آن و واقع‌شدن میان بافت تاریخی اصفهان شهرت جهانی دارد.

به‌تازگی تصویر «اتاق صفوی» هتل عباسی اصفهان در فضای مجازی منتشر شده و در بعضی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی ادعاشده که این اتاق توسط شبکه‌های خبری معتبر جهان به‌عنوان زیباترین اتاق در هتل‌های خاورمیانه شناخته‌شده است. موضوعی که هرچند در منابع و سایت‌های رسمی از آن خبری نیست اما واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است.

به‌عنوان نمونه کاربری در فضای مجازی نوشته است: «کاش این زیبایی‌ها بیشتر به مردم خودمان معرفی بشه تا مردم به‌جای سفرهای خارجی، شهرهای خودمان را ببینند و با زیبایی‌های کشور خودمان آشنا شوند.»

کاربر دیگری هم نوشته است: «این ممکنه تبلیغ هتل باشه و اصلاً معلوم نیست حقیقت داره یا نه. به هرحال اتاق‌های این هتل خیلی زیبا است.»

به گزارش ایمنا، مهمانسرای عباسی اصفهان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین هتل‌های ایران است که به دلیل معماری و قدمت آن و واقع‌شدن در میان بافت تاریخی اصفهان شهرت جهانی دارد. این مهمانسرا از جمله موقوفات مادر شاه سلطان حسین صفوی به مدرسه چهارباغ است که دیواربه‌دیوار این مدرسه تاریخی قرار دارد.

مهمانسرای عباسی اصفهان به دلیل داشتن نقاشی و آثار تاریخی منحصربه‌فرد آن در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان زیباترین هتل خاورمیانه انتخاب شده است. این هتل از سال ۱۳۲۷ به شرکت سهامی بیمه ایران واگذار شده است دارای ۲۲۴ اتاق و سوئیت اختصاصی است که سالانه پذیرای مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی و پذیرای هیئت‌های عالی‌رتبه سیاسی و شخصیت‌های بین‌المللی است.

ایمنا

درباره نویسنده