پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

آغاز بازسازی و احیای بافت با ارزش روستای قوزلو

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان گفت: بافت روستای قوزلو در راستای حفاظت و نگهداری از معماری بومی و بافت تاریخی روستاهای استان، سامان‌دهی و احیا می‌شود.

عابدین صفایی (رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان) گفت: بافت روستای قوزلو در راستای حفاظت و نگهداری از معماری بومی و بافت تاریخی روستاهای استان، سامان‌دهی و احیا می‌شود.

 عابدین صفایی گفت: روستای قوزلو از زیباترین روستاهای پلکانی کشور به شمار می‌رود که دارای بافت تاریخی ارزشمند و چشم‌اندازی زیبا با ترکیبی از معماری بومی و سنتی در کنار عناصر طبیعی است.

رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ماهنشان افزود: خانه‌ها در این روستا در شیب تند روستا واقع‌شده و نمای پلکانی زیبایی را ایجاد کرده‌اند، ضمن اینکه تداوم سنت و حفظ اصالت‌ها هنوز در اسلوب ساخت خانه‌های این روستا به چشم می‌خورد و احیای بافت تاریخی و استحکام‌بخشی خانه‌های در معرض تخریب روستای قوزلو و کف‌سازی کوچه‌ها با حفظ الگوهای سنتی معماری در کنار ظرفیت‌های تاریخی-فرهنگی موجود توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود.

او گفت: سامان‌دهی روستای قوزلو می‌تواند در افزایش میزان جذب گردشگر و توسعه گردشگری روستایی در استان نقش مؤثری داشته باشد.

روستای پلکانی قوزلو که در شهرستان ماهنشان زنجان قرار دارد یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری این استان است.

ایلنا

درباره نویسنده