ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

ساماندهی گذر آقانجفی معطل نامه‌نگاری‌ها

رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اسامی گروه‌هایی که طرحشان در نشست «کمیته داوری طرح‌های پیشنهادی گذر آقا نورالله نجفی» به‌عنوان طرح برگزیده انتخاب‌شده، خبر داد که نامه‌ی حاوی این نتیجه روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه به اداره کل راه و شهرسازی اصفهان ارسال شده است.

شیرین طغیانی گفت: پیرامون گذر آقانورالله نجفی بحث‌های زیادی مطرح بود و نهایتاً مقرر شد که در جلسه‌ای، طرح گروه‌های متخصص برای ساماندهی این گذر مورد داوری قرار بگیرد.
وی ادامه داد: بر این اساس، پنج طرح از بخش خصوصی، یک طرح از اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و یک طرح از سوی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در این نشست که سی‌ام دی‌ماه سال گذشته در اصفهان برگزار شد، مورد بررسی هفت داور قرار گرفت.
رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: این داوران به پیشنهاد گروه‌های شرکت‌کننده انتخاب‌شده بودند که پنج‌تن از آنان در جلسه‌ی داوری حضور داشتند و دو نفر دیگر، بعد از بررسی طرح‌های ارسالی نتیجه را اعلام کردند.
طغیانی تصریح کرد: با اتمام مرحله‌ی داوری، چهار طرح از سوی این داوران انتخاب شد که دو طرحِ آن به دلیل نزدیک بودن ایده و کانسپت در یک دسته قرار گرفتند و رتبه‌ی دوم را از آن خود کردند.
وی، به درخواست ایسنا، اسامی طرح‌های برگزیده را چنین شرح داد: طبق اعلام داوران، گروه «سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان» رتبه اول، گروه‌های «دوباره نصف جهان» و  «اداره کل میراث فرهنگی اصفهان»  به‌صورت مشترک رتبه‌ی دوم و گروه «هم اندیشی» رتبه‌ی سوم را کسب کردند.
این عضو شورا خاطر نشان کرد: نظر داوران این بود که همه‌ی این طرح‌ها فعلاً ایده هستند و هیچ طرح کاملِ اجرایی‌ای ارائه نشده، به همین دلیل مقرر شد که با نظر مراجع ذی‌صلاح و پس از اعلام یک فراخوان مجدد، از بین کسانی که طرح ارائه کرده‌اند (به‌جز گروه میراث و سازمان نوسازی، بهسازی) مشاوری انتخاب شود و این مشاور، با استخراج نقاط قوت و ضعف طرح‌های برگزیده، طرح واحدی را ارائه کند.
طغیانی توضیح داد: در آخرین نامه‌نگاری‌ای که بین شورای شهر و اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام شد و مربوط به نهم اردیبهشت‌ماه سال جاری بود، مستندات موجود در رابطه با این طرح با امضای رئیس شورای شهر اصفهان برای مدیرکل راه و شهرسازی استان فرستاده و رونوشتی از نامه نیز برای شهردار و معاونت عمران استانداری اصفهان ارسال شد.
وی در پاسخ به این سؤال که «نتیجه‌ی ارسال این نامه چه بوده است؟» گفت: تا به امروز نتیجه‌ای از این فرایند نگرفته‌ایم و فردا بررسی خواهم کرد که این نامه چه مسیری را طی کرده و در چه مرحله‌ای قرار دارد اما یقین دارم که به اداره کل راه و شهرسازی اصفهان فرستاده‌شده است.
رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به دیگر سؤال ایسنا مبنی بر اینکه «چرا با وجود تأکید مصوبه‌ی مهرماه سال ۱۳۹۹ شورای عالی شهرسازی و معماری بر اقدام فوری برای ساماندهی این محدوده، شاهد وقت‌کشی در مراحل مختلف کار هستیم؟» اظهار کرد: در جلسه‌ی داوری دی‌ماه سال گذشته، فقط پنج‌تن از داوران حاضر بودند و دو داور دیگری که به ما قول داده بودند به‌صورت آنلاین در جلسه حضورداشته باشند، این کار را انجام ندادند. چون نمی‌خواستیم این تصور اشتباه شکل بگیرد که پنج داور حاضر، قضاوت جانب‌دارانه‌ای کرده‌اند، خود را ملزم به دعوت از دو داور دیگر کردیم که متأسفانه افراد زیادی حاضر به همکاری نشدند و ما در رفت‌وبرگشت بودیم. در نهایت دو داور را پیدا کردیم که حاضر شدند داوری را انجام بدهند و بخشی از طولانی شدن فرایند داوری به همین مسئله برمی‌گردد.

ایسنا

درباره نویسنده