ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

بهینه سازی فضای نشیمن!

در اغلب منازل با متراژ کوچک مشکلاتی وجود دارد که میتوان با رعایت نکاتی این مشکلات را رفع کرد.و فضا را بهینه سازی کرد .در اغلب منازل ناظر یک معضل مشترک هستیم که با این سوال ایجاد می شود : چه طور دید سرویس بهداشتی به پذیرایی را بپوشانیم؟ این اتفاق که می تواند علت های بسیاری مثل نقشه کشی نادرست محیط های منزل یا نقلی بودن آپارتمان داشته باشد برای اغلب ما جالب نیست و علاقه ای نداریم که درب سرویس بهداشتی مستقیم درون سالن پذیرایی یا نشیمن باز شود. از آن جای که نمی شود در تمام موارد دست به نوسازی و تحول محیط درون منزل زد، مناسب تر است با شیوه هایی آسان و چه بسا با هزینه ی کم این معضل را برطرف نماییم. با ما همراه باشید تا ابتکارات گوناگون جهت این کار را بررسی کنیم.

پارتیشن

پارتیشن متحرک

یکی از آسانترین شیوه ها جهت بستن دید WC به سالن پذیرایی بهره بردن از پارتیشن های متحرک است. این پارتیشن که با جنس ها و در طرح ها و رنگهای بسیار گوناگون ساخته می شوند، می توانند مناسب با چیدمان خانه شما تهیه شده و جلوی درب سرویس بهداشتی قرار داده شود. از مزیت های بهره بردن از این ایده این است که شما قادرید به آسانی در صورت احتیاج پارتیشن را جابه جا کرده و یا تماما آن را ببندید. بهتر است به هیچ وجه نگران این نباشید که پارتیشن وسط سالن نشیمن شما قرار گرفته و یا محیط زیادی را اشغال می کند، به دلیل اینکه تنها کافی است آن را در فاصله یک متری درب سرویس بهداشتی قرار دهید. چنانچه منزل شما کوچک است ولو می توانید با این عمل درب دستشویی را پوشانده و از محیط جلوی آن هم جهت چیدن وسیله ها و یا مبلمان بهره ببرید.

پوشاندن درب سرویس بهداشتن به وسیله ی پارتیشن ثابت

این مدل در قیاس با مدل قبلی انعطاف پذیری کمتری دارد زیرا به شکل ثابت و غیر قابل جابه جایی به کار برده می شود. برخی مواقع یک دیوار باریک و کوتاه به خوبی قادر است این جداسازی را برای شما انجام دهد و در عین حال موجب دلگیر و تاریک شدن محیط هم نشود.

به طور معمول این دیوارها یا پارتیشن های کوتاه شامل کاربردهای گوناگونی هستند. به عنوان مثال هم می شود از بخش پایینی آنها به عنوان کمد یا کتابخانه بهره برد و هم بخش بالایی را با قرار دادن وسیله ها و اکسسوری ها تزیین نمود. برگزیدن این طرح برای جداسازی بخش سرویس بهداشتی از پذیرایی تماما به سایز و اندازه های محیط شما بستگی دارد و شاید برای منزل خیلی کوچک جالب نباشد.

قفسه و کتابخانه به عنوان پارتیشن

چنانچه واقعا دارید درب سرویس بهداشتی را بپوشانید تا از سالن پذیرایی یا نشیمن دید نشود و ۲ ایده پیشین هم برایتان جالب نبودند قادرید از سومین ایده استفاده کنید. در این حالت شما به آسانی می توانید از وسیله هایی مثل قفسه، کتابخانه و یا کمدهای کوتاه که در منزل دارید بهره ببرید و آنها را در جوار درب سرویس بهداشتی قرار دهید. چنانچه درون این قفسه یا کتابخانه به زیبایی تزیین و دکور شود، قادر است به زیبایی و خاص شدن چیدمان منزلتان کمک بسیاری کند. به عنوان نمونه جای دادن وسیله های همرنگ مبلمان، پرده ها و یا کوسنها، جای دادن گلدان های کوچک با گل های زیبا و ولو چیدمان مرتب کتاب ها و غیره همگی شیوه هایی هستند که این سوا سازی را جذاب و خاص کرده و در عین حال معضل اصلی شما را هم حل می کنند.

 
 
منبع:rasakala

درباره نویسنده